piątek, 24 lutego 2017

Słodkości (cz.21)

Do tego posta polecam zrobić sobie kawę i najlepiej jeszcze pokusić się o coś słodkiego ;)
Pokażę Wam moje najnowsze słodkie "wyczyny", chociaż... może nie takie najnowsze, bo ostatni słodki post był daaawno temu!

Na pierwszy ogień tort, który zrobiłam na 50tkę mojego taty - na imprezę rodzinną.
Już od dawna chodziły za mną te kremowe róże, ale nie miałam odpowiedniej tylki. Urodziny taty zmobilizowały mnie do zaopatrzenia się w nią :) (i przy okazji kilka innych, których jeszcze nie miałam w swoich zbiorach :D). Róże zrobiłam z pomocą tylki Wilton 1M (chyba najbardziej popularna).
Przepis - klik. Krem jest na bazie bezy szwajcarskiej, trochę z nią roboty, ale warto :) na pewno jeszcze nie raz go wykorzystam.
Do wersji brązowej dodałam nutellę.

Kremu zostało mi bardzo dużo, więc wykorzystałam go do kruchych, babeczkowych spodów, które zrobiła moja mama :)


Drugi tort również zrobiłam na 50tkę taty, ale dokładnie w dzień jego urodzin - na świętowanie w kameralnym gronie :)
Wzór koszyczka chciałam wypróbować już dawno, więc jak nadarzyła się okazja - zrobiłam :)

Biszkopt - niezawodny z MW, krem na bazie śmietany, na zewnątrz - krem na bazie czekoladowej kremówki i mascarpone.


I przekrój - zdjęcie fatalne (robione wieczorem telefonem), ale widać piękny kontrast między kremem śmietankowym i czekoladowym ;)

Jako trzecia - włoska tarta z ricottą - klik. Na zewnątrz wyglądała całkiem ładnie...

Natomiast w środku - jak to określił mój tata - jak pasztet ;D
no i miał rację. Myślę, że to wina zbyt mocno rozdrobnionej czekolady - masa zlała się w całość i zabarwiła ricottę, a skórka mandarynki wygląda tutaj jak starta marchewka :D
Ale zapewniam, w smaku była ok, chociaż mnie osobiście ricotta raczej nie ujęła (używałam jej pierwszy raz)

Następnie - jedno z moich ulubionych ciast - Devil's Food Cheesecake. Mocno czekoladowe, mokre ciasto przełożone warstwą sernika... jest ciężkie, ale takie lubię najbardziej :)
niebo w gębie!

No i przechodzimy do mniej urodziwych zdjęć, bo - nie zawsze mam przy sobie lustrzankę, czasem mam pod ręką tylko telefon... a pogoda słaba, światło też... no ale coś tam widać :)

chałwowiec bez pieczenia - dla fanów chałwy pozycja koniecznie do wypróbowania :)

Tutaj ciasto "resztkowe" - zostało mi trochę ciasteczkowego piasku z innego ciasta, więc miałam spód. Na to dałam krem z masła orzechowego i mascarpone, na to banany i śmietana i...
świeżo starte, prawdziwe kakao przywiezione z Dominikany przez moją ciocię :) wiedziała, co mi kupić! <3

A teraz... przed Wami... piernik staropolski :D skusiłam się na niego pierwszy raz w życiu, i to była bardzo dobra decyzja! Dojrzewał ponad 3 tygodnie... i w życiu nie jadłam lepszego! Teraz co roku będę robiła taki piernik, polecam baaaardzo ;) przepis - klik

No, ale żeby nie było, że zawsze mi wszystko wychodzi... :P
ciasto drożdżowe mnie nie lubi, co próbuję je okiełznać, to zawsze kończy się to fiaskiem. Dlatego nie lubię ciasta drożdżowego, chyba jakieś fatum nade mną ciąży :)
Ale... na zajęciach piekliśmy różne pyszności, i koleżanki zrobiły rewelacyjne, pół-drożdżowe rogaliki z marmoladą. Postanowiłam spróbować, dać sobie jeszcze szansę...

No i zobaczcie jak wyszły - niektóre wyglądają, jakby wytykały mi język!
Haha, nie wiem, co robię nie tak :P pocieszał mnie tylko fakt, że w smaku były bardzo dobre.

I jeszcze jedna wtopa - miała być tarta z budyniem kawowym, budyń wyszedł bardzo rzadki... mimo to jakoś nie ogarnęłam faktu, że mam ciasteczkowy spód i wyjmowane dno, więc podczas pieczenia zostało to bardzo szybko zwerfikowane :P
Ja chciałam tartę wyrzucić, ale mama mnie powstrzymała. I w sumie słusznie. Doszłam do wniosku, że  nie powinna stracić na smaku, bo kawowy budyń częściowo wsiąkł w ciasteczka. Zresztą na górę jeszcze przyszło masło orzechowe i śmietana, więc wyglądała ok ;) a w smaku - była pyszna, byłam bardzo pozytywnie zaskoczona (i szczęśliwa, że posłuchałam się mamy)
Więc gdyby któraś z Was chciała taką tartę zrobić - forma nie może mieć wyjmowanego dna :P
przepis - klik

I na koniec klasyk - Pavlova z owocami, ale bardziej chciałam pokazać moją nową szpatułkę... ;)


Życzę wszystkim słodkiego weekendu! ;)

19 komentarzy:

  1. O rany ,ale mi smaka narobiłaś. Genialnie wygląda (i zapewne smakuje) ten tort w róże...mniam mniam aż ślinka cieknie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam... Aż mi ślinka poleciała, tyle słodkości :) Niczym w prawdziwej cukierni :) Ty to masz talent nie tylko do pieczenia, ale też do ozdabiania, wyglądają wspaniale :) A tym, że coś nie wychodzi, nie ma się co przejmować, żeby osiągnąć sukces, po drodze musi być kilka porażek :)
    P.S. Mi wychodzi tylko ciasto drożdżowe, za to mam spory problem z biszkoptem, masz na to jakiś niezawodny przepis, który zawsze wychodzi??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja chyba do Ciebie przyjadę na naukę ;)
      jeśli chodzi o biszkopt, ja robię zawsze tylko z jednego przepisu - odkąd pamiętam ;) i zawsze wychodzi :)
      http://www.mojewypieki.com/post/biszkopt-przepis-ii

      Usuń
  3. Żałuję, że nie udało mi się jakoś wkręcić na 50-kę Twojego Taty...
    Rzadki budyń robi się wtedy kiedy włoży się do niego oblizaną łyżkę (zawarta w ślinie amylaza zaczyna rozkładać skrobie) albo kiedy doda się miód gorszej jakości (taki do którego producent dodał coś, żeby się nie krystalizował).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, ciekawe teorie :D nie słyszałam o nich nigdy.
      Tutaj przyczyną była po prostu zbyt duża ilość płynnych składników, a zapiec i zgęstnieć masa miała podczas pieczenia. O rzadkiej konsystencji przed pieczeniem ostrzegała sama autorka :)

      Usuń
  4. Oba torty są genialne ;) Masz talent :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dostałam ślinotoku... pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszności! Ten pierwszy tort wygląda genialnie!

    OdpowiedzUsuń
  7. O matko,ale smaka narobiłaś tymi słodkościami ,tego czekoladowego z zerkiem bym zjadła :) Ładne róże wychodzą też ze śmietany z mascarpone :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Sandra torty wyglądają jakby wyszły spod ręki jakiegoś wybitnego mistrza cukiernictwa, także wielki szacun dla Ciebie;)Róże i koszyczek wyszły ci idealnie, no nie mog1)ę wyjść z podziwu!!! Gdybyś mieszkała bliżej, to zamówiłabym tort dla mojej Baśki na jej urodziny w marcu...Pewnie smakowały także cudownie....Pozdrawiam serdecznie i w końcu w poniedziałek wysyłam to co wcześniej obiecałam;)buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniałości!!! Pyszności!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. O rany, jeśli te słodkości wyglądają jak smakują to twoi bliscy muszą być w raju. :O :D Prawdziwego kakao zazdroszczę bardzo. :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciasta to jedno, ale ich dekoracje! Mega są :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Myślę, że powinnać zalożyć cukiernię.

    OdpowiedzUsuń
  13. Są genialnie piękne!!! Jak z cukierni :D
    Dobrze, że mam obok siebie kawkę i chociaż nędzny zamiennik w postaci kupnych ciasteczek... Inaczej nie powstrzymałabym ślinotoku :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Arcydzieła! Aż żal by mi było jeść tych tortów, babeczek ;) Ale uwielbiam ciasta brązowe, z kakao, czekoladą więc jest szansa, że łakomstwo jednak by wygrało.

    OdpowiedzUsuń
  15. Noormalnie prawie obslinilam cala klawiature :)))) Nie dosc ,ze Pieknie wygladaja to jeszcze taak kusza by je zrobic i zjesc :))) Suuper Slodkosci :))) Pozdrawiam Cie cieplutko :)))

    OdpowiedzUsuń
  16. nie no... a ja przed śniadaniem głodna.... a to takie wspaniałości! a to kakao - nie wiedziałam ze ono jest w takich kulkach :)

    OdpowiedzUsuń